Terug in de Outback - Reisverslag uit Rolleston, Australië van Jos Gosewisch - WaarBenJij.nu Terug in de Outback - Reisverslag uit Rolleston, Australië van Jos Gosewisch - WaarBenJij.nu

Terug in de Outback

Door: Jos

Blijf op de hoogte en volg Jos

06 September 2017 | Australië, Rolleston

Na een aantal heerlijke stranddagen zijn we het binnen land weer ingetrokken. Eerst naar Eungella NP ( bush camping), altijd goed voor een paar pittige wandelingen en zowaar de " platypus " ( het vogelbekdier) gespot. Ontzettend schuwe diertjes, die je normaal gesproken niet te zien krijgt.

In het plaatsje Sapphire hebben we contact gezocht met onze " mountain- man". We mochten onze campervan op zijn erf stallen en zijn met zijn wagen naar verschillende plekjes op de zgn " gemstone- fields" getrokken. Hij heeft ons uit gelegd waar en hoe we de steentjes konden zoeken en waar we precies op moesten letten. Het resultaat van een paar uur bikken en zeven in de brandende zon, was één Klein saffiertje. Later heb ik bij hem thuis een heleboel andere steentjes en een paar mooie brokstukken opaal gekregen. Niet gek he?

Zondags zijn we nog even naar de markt geweest en toen door naar de Canarvon Gorge. Een prachtig natuur gebied op een bergrange. Onze camping lag op een hoog plateau op de bergkam. Wat een stilte! En wat een schitterend uitzicht. Elke campeerplek was voorzien van een vuurplaats om jouw eigen kampvuurtje te maken. De zon zien ondergaan en opkomen vanachter de bergkam maakt je stil.
De wandelingen in de gorge waren adembenemend!
Deze plek was echt één van de high- lights van onze reis!

• 06 September 2017 - 09:59

Wim En Geertje:

Fantastisch Danny en jos, wat maken jullie veel mee. En als je samen oud mag worden
    wat zal je dan nog kunnen nagenieten via DVD op je TV toestel. Dit is wel de reis van
    je leven nietwaar. Liefs van Wim en Geertje