Katherine- Nitmilik Nationaals park - Reisverslag uit Batchelor, Australië van Jos Gosewisch - WaarBenJij.nu Katherine- Nitmilik Nationaals park - Reisverslag uit Batchelor, Australië van Jos Gosewisch - WaarBenJij.nu

Katherine- Nitmilik Nationaals park

Door: Jos

Blijf op de hoogte en volg Jos

25 Juni 2017 | Australië, Batchelor

Katherine is een redelijk stadje met alle voorzieningenniveau die een stad nodig heeft en natuurlijk de " Woolworth" en " Coles"- supermarkten.Er moet ergens een warm water " hole" zijn en verder is het een prima uitgangspunt om diverse excursies te maken.
We zijn snel doorgegaan naar het Nitmiluk Nationaal Park. EEn camping met en mooiste en ruimste plekken ( en en goedkoopste) op de " non- powe- site".
Vandaag onze eerste bush- walk gemaakt.we zouden een " loop" van 5 km makenmaar werden halverwege aangetrokken door een mooie lookout, een paar kilometers verder op. Ruw terrein, behoorlijk heuvelachtig en met een temperatuur van rond de 32 graden hebben we uiteindelijk 10 km op onze tenen gehaald. We hebben de hele dag voor pampus aan het zwembad gelegen. Maar het was wel de moeite waard. Het uitzicht op de Victoria(?)river was fenomenaal. Een blauwe rivier met steile rode rotswanden en kleine goudgele strandjes. We konden helaas niet in de rivier zwemmen vanwege de zoetwaterkroko's. Die minpunten!! Eind van de middag kwamen we erachter dat de hele bomenrij angst de rivier vol zat met " flying- foxes"! ( vleermuizen). S' avonds kwam de hele zwerm met veel kabaal in beweging! En natuurlijk overal hun behoeftes droppen!! Stinken!! Kan geen vleermuis meer zien.

Edith Valls is prachtig. Een ruim opgezette camping aan voetbal van een Gorge- poel en géén vleermuizen. Je kon een eerlijke wandeling maken naar twee hoger gelegenwaterpoelen waar je veilig in kon zwemmen.
Life is good!!

• 25 Juni 2017 - 12:48

Yvonne:

Zo te zien en lezen vermaken jullie je wel.
    Je komt vast afgetraind weer thuis