Tussen Cairns en Etta Bay - Reisverslag uit Newell Beach, Australië van Jos Gosewisch - WaarBenJij.nu Tussen Cairns en Etta Bay - Reisverslag uit Newell Beach, Australië van Jos Gosewisch - WaarBenJij.nu

Tussen Cairns en Etta Bay

Door: Jos

Blijf op de hoogte en volg Jos

10 Augustus 2017 | Australië, Newell Beach

Vanwege het slechte weer in Cairns ( regen en s'nachts koud) zijn we, na nog een tussenstop in Kunandra, weer richting Mareeba getrokken. Weer een heerlijk zonnig weertje. De zaterdag markt in Mareeba is een belevenis op zich: daar wordt van alles te koop aangeboden! Van zelf gemaakte kleding, sieraden en meubeltjes , tot auto-onderdelen ,groente en fruit, lekker eten en Art design! Alles zit en loopt heel gezellig door elkaar en praat met elkaar! En tussendoor groepjes jongelui die leuke muziek ten beste geven. Héél gezellig!!

Herberton Heritage Village is een soort museum dorp. Alle gebouwen uit eind 1880 en begin 1900 zijn , als in een dorp, bijeen gebracht. Uit diverse werkplaatsen klonk gehamer en getimmer of gezaag en bij het telegraafkantoor hoorde je hele gesprekken van het het er toen aan toe ging. Heel huiselijk. En uit een oude pub klonk leuke dixielandmuziek zodat je de neiging had al swingend door de smalle straatjes te trekken.

In de winery net buiten Mareeba mag je gratis proeven. De eigenaar stimuleerde ons zelfs om verschillende soorten wijntjes en likeurtjes te proeven maar aangezien je over een smal landweggetje terug moet en een brug over moet wat nog smaller is, leek het ons geen idee om er meer dan twee te proeven. We hebben hier een fles heerlijke koffie likeur gekocht( helaas al op). Danny vindt een likeurtje overheerlijk!!!

De Tablelands behoren, wat mij betreft, tot de high lights van Oz.

Etty Bay is een mini- camping ( 15 km van Innisfail vandaan) aan het strand. Wij hadden een mooi plekje gelijk aan het strand! Niemand voor ons! Danny heeft hier een zandhaai van ruim een meter lang gevangen. S'nachts kon je de maan op het water en het strand zien schijnen en de zee naderde ons mobiele huisje soms tot op een metertje of tien. En zowel overdag als s'nachts een heerlijk temperatuurtje! Dit plekje zullen we zeker missen.
Een van de weinige plekjes met WiFi!!!!

• 10 Augustus 2017 - 10:13

Mirthe:

Zucht... dat klinkt heerlijk mam!!!
    Zorg jij ervoor dat jullie ook genoeg mooie foto's hebben van plekjes als deze, waar jullie ook op staan? Als t aan papa ligt hebben jullie straks een fotoalbum vol met foto's van vogels volgens mij :)
    Is de zandhaai ook vastgelegd? Xxx

• 10 Augustus 2017 - 10:13

Mirthe:

Zucht... dat klinkt heerlijk mam!!!
    Is de zandhaai ook vastgelegd? Xxx

• 10 Augustus 2017 - 17:04

Jan & Lars:

Mooie verhaallijn in jullie verslagen. We rijden als het ware met jullie mee en genieten (bijna) net zo hard.
    En ja, zet Danny aan een likeurtje, een oudere dames drankje (opse Hollands klinkt dat anders) en dan is de indiaan bij geeste.
    Gokje; als jullie weer thuis zijn gaat ie aan de advocaat of tokkelroom.
    Goeie reis verder en blijf genieten! Dan doen wij dat ook.

• 12 Augustus 2017 - 09:20

De Jongste:

oh wat klinkt dat heerlijk! Eens met Mirtie, maken jullie ook een hoop foto's van elkaar, de uitzichten en kleine plekjes? Heel nieuwsgierig naar de plaatjes bij jullie verhalen! Super fijn dat jullie zo aan het genieten zijn,we smullen met jullie mee!