Terug naar de kust - Reisverslag uit Beachmere, Australië van Jos Gosewisch - WaarBenJij.nu Terug naar de kust - Reisverslag uit Beachmere, Australië van Jos Gosewisch - WaarBenJij.nu

Terug naar de kust

Door: Jos

Blijf op de hoogte en volg Jos

19 September 2017 | Australië, Beachmere

Vanuit Sapphire via Rockhampton en Bundaberg naar Hervey Bay En van daaruit mer de gids op stap naar Fraser Island:één van de grootste zandeilanden ter wereld. HeerIjk gezwommen in het Mackenzy meer in het midden van Fraser Island. Ook hier, net als op Whitsundays, spierwit zand.
Met een 4- wheel- drive - bus zijn we kris- kras door het eiland en langs het strand getrokken en hebben de meeste bijzonderheden van het eiland bezocht: het eerste kampement, Lake Mackenzy, 7- colours sand, de sandcreek ,het strand en het " binnenland".
Super!

Maryborough is een heel gezellig,sfeervol stadje met veel oude authentieke gebouwen. De schrijfster van Mary Poppins heeft hier gewoond. Op de hoek van de straat waar de schrijfster gewoond heeft, is een standbeeld van Mary Poppins te bewonderen en de verkeerslichten op de kruising hebben het tekentje van Mary Poppins!

De Glass House Mountains zijn een vijftal bijzondere bergen, die zo uit het " vlakke" land lijken te zijn gedrukt. Het omgekeerde is juist het geval. Het land was miljoenen jaren geleden veel hoger en door water en wind is het land afgesleten en zijn de hardere gesteenten overeind blijven staan en dat zijn nu de GHM.
Elke berg is te beklimmen: de een moeilijker dan de andere maar redelijk te doen. Één berg moesten we laten voor wat het was: te steil voor ons!

En nu zitten we bij familie in Beachmere! Zaterdag viert de nestor van de familie zijn 90ste verjaardag en dat wordt gevierd met alle familieleden. 110 in totaal!

• 19 September 2017 - 07:32

Nora: