Mount Isa- Kuruma- Undara - Reisverslag uit Ravenshoe, Australië van Jos Gosewisch - WaarBenJij.nu Mount Isa- Kuruma- Undara - Reisverslag uit Ravenshoe, Australië van Jos Gosewisch - WaarBenJij.nu

Mount Isa- Kuruma- Undara

Door: Jos

Blijf op de hoogte en volg Jos

09 Juli 2017 | Australië, Ravenshoe

Mount Isa is een druk, welvarend mijnwerkers stadje.
Een enorm overdekt winkelcentrum ( lijkt wel een dorp) ) waar je heerlijk kunt winkelen. Vroeger hebben ze hier ook veel Gould gevonden ; de sieradenwinkels en de " lage" goudprijs getuigen daar nog van. Het eerste gedeelte Tussen Mount Isa en Normanton was sapping groen en heuvelachtig? Een mooi meer waar je in kon zwemmen maar daarna moest je je wel goed qfschrobben en natuurlijk opgedroogde rivieren en kreekjes. Maar gaandeweg werd de omgeving weer vlakker en droger en ging onze weg op in de horizon.

Kuruma, gelezen aan de Golf van Carpentaria, is een super Klein stadje. Een hoofdstraat en misschien drie zijstraatjes!! Ik heb daar vier grote campings gesteld. Super druk en dicht opelkaar geplakt als sardientjes in een blikje. En hoopjes dollars!! De Golf zelf was alleen vanaf een kleine kade te bewonderen. Het plaats je staat bekend om de vangst van enorme baramundi maar dan moet je toch echt met een bootje de zee op en dat kost weer handen vol geld! wat een desillusie!!! Brrrrr. Door deze omweg, van ruim 200 km, kwamen we wel op een mooie natuur camping terecht. ( zouden we anders ws voorbij gereden zijn).Sober, geen electriciteit, gelijk aan een lagoon,mooie zonsondergang en heerlijk goedkoop.

Undara lava tubes .
Deze ondergrondse lavapijpen zijn alleen met een gids te bezichtigen. Die man vertelde gelijk een heleboel over de totstandkoming van die tubes, de mensen die ze ontdekt hebben, etc. heel interessant. Morgen nog een hike naar de krater en dan op naar Atherton tableland.

• 10 Juli 2017 - 09:22

Nora:

Ik reageer niet elke keer Jos maar vind het steeds leuk om je verslagen te lezen!

• 10 Juli 2017 - 11:26

Hanny Kwantes:

wat een belevenissen heb je daar! leuk om het zzo te volgen

• 11 Juli 2017 - 19:28

Gerdien:

Hallo Jos, leuk hoor !! en erg inspannend lijkt me. Belevenissen om niet te vergeten. Vooral samen genieten lijkt me erg fijn, veel om over na te praten. Het leven in eenvoud (sober) zoals je omschrijft kan ook zo zijn charmes hebben toch?